lørdag 1. februar 2014

Gøy med neser og rare hoder



En ettermiddag  satte jeg meg ned i sammen med to gutter, han ene er 2,5år og han andre er 2,8år gamle. Vi bestemte oss for å utforske verden i Photo Booth i sammen.  Jeg viste guttene hvor de skulle trykke i Photo Booth og de fant raskt ut hvordan de skulle ta bilder av seg selva. Photo Booth har mange forskjellige effekter som er både morsomme og artige for ungene. Det så ut til at guttene syntes at det var veldig gøy at selvpotretet av dem selv kunne bli til noe helt annet.

Gutten 2,5år : " Oi se!  Jeg er mørk og se jeg har lys i nesemin hehe."

Gutten 2,8år" Jeg har tre neser og mange øyne"

Så kom en gutt (1,6år) og så på hva de to barna holde på.

Gutten 2,5år:  "Vil du prøve? Se her" og han viste fram ipad til ettåringen. 

Gutt (1,6år) trykket på skjermen og tok et bilde av seg selv. Han begynte å le og sa "Se, se". Alle tre barna begynte å le og de fortsate å ta flere bilder med Photo Booth. Når de var ferdig så spurte jeg barna om de syntes det var gøy og de svarte ja alle sammen. Jeg spurte videre hva som var gøy med Photo Booth og de sa at det var gøy med nesen og rare hoder.


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar