tirsdag 25. februar 2014

Fra fotografi til digital bok


Jeg og to gutter 2-3 år satt oss ned en ettermiddag og testet ut app'en Book Creator. Jeg forklarte til gutter at de kunne ta bilder, tegne og ta opp lyd og lage sin egen bok. Guttene smilte og begynte å ta noen bilder av seg selv. De brukte Photo Booth for å ta bilder av seg selv. Han ene tok et bilde og etterpå tegnet han et bilde også. Jeg spurte han hva han hadde tegnet og han svarte "meow". Da forstod jeg at han hadde tegnet et bilde av en katt. Jeg spurte han om han kunne noen sang om katt og begge gutter svarte " Lille Katte Pus". Jeg spurte om de hadde lyst å synge den sang og de svarte "ja!" og begynte å synge.
Etterhvert spurte gutt han andre om han kunne ta et bilde også. Han fikk iPad fra meg og tok et bilde av seg selv og han lo og sa "se jeg har to hodet". Så spurte han meg, " hvor er mitt bilde med mange neser?" Han husket at han hadde tatt noen bilder fra tidligere og at i bildet hadde han mange neser. Jeg fant bildet og sammen laget vi en bok med bilder og tegning.
I Book Creator kan barna få være kreative og lage sin egen bok, og de kan også se tilbake til de gamle bildene av seg selv og se hvordan de har forandet seg gjennom tiden. Jeg tror at guttene syntes det var veldig gøy og ikke minst kult med Book Creator.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar